Velkommen til min blog

Velkommen til min blog:)
Jeg læser til fysioterapeut i Danmark, og har valgt at tage på udenlandspraktik i Vietnam i 9 uger.

Her på siden kan du følge med i mit ophold, og se hvor jeg befinder mig i verden...


torsdag den 9. februar 2012

1 uge på Hanoi Medical University

Hej alle...
Så er der gået en uge på Hanoi Medical University, og det har været en meget speciel uge.. Vi var ikke blevet informeret om, at vi skulle have kitler med derned, så vi har i denne uge kun observeret, da man ikke må røre ved patienter uden kittel... Det har været en anelse kedeligt kun at observere, men det vi har idag fået vores kitler, så fra på mandag skulle vi meget gerne kunne begynde at lave noget:)

Vi har en kvindelig vejleder, også er der 1 fysioterapeut som har studeret i 4 år, og 4 andre som har studeret i 2 år.. De er meget søde, men der er en lille sprogbarrirer, men det virker som at de er ved at åbne lidt op og ikke er så generte..
Vi har fået indført en arbejdsuge på 30 timer, så vi møder 8:30 til 16 fra mandag til torsdag også holder vi fri fredag:)
Behandlingerne er meget anderledes end fra derhjemme - hernede sidder folk med en varmelampe i 15min, så kommer de over i en traktionsmaskine i 15min. også har de noget bløddelsbehandling eller noget ultralyd..
Det er meget begrænset de manuelle ting de laver, så vi håber på at kunne komme ind, og vise noget af vores viden, som vi har lært derhjemme fra.. Det bliver meget spændende i næste uge:)

Det er et noget andet land end vi kender fra Danmark.. Men jeg er begyndt at forstå hvordan folk har det når man stopper og kigger efter dem på gaden af en eller anden årsag! Hernede bliver vi taget som turistattraktioner, og vi er blevet filmet på gaden med mobiltelefoner osv. Så vi har haft vores "15minutes of fame" :)

Ellers er vi nu kommet på plads i huset, og det går rigtig fint!! Det eneste man savner er en bruser med tryk på, og en bruser som har mere vand end til 10min... :)

Vejret er stadig lidt trist og gråt, det har regnet de seneste par dage og det ser ikke ud til at det klare op lige foreløbig desværre...

Jeg håber alt går godt derhjemme:) Vi nyder det hernede på trods af kulden....


Ingen kommentarer:

Send en kommentar